Facebook

استطلاع رأي حول مرشحي رئاسة جمهورية مصر العربية لعام 2011

عن الصفحة الرسمية للمجلس العسكري 

استطلاع رأي حول مرشحي رئاسة جمهورية مصر العربية لعام 2011

استطلاع رأي بشأن المرشحين لمنصب رئيس الجمهورية في الانتخابات القادمة وهم من الشخصيات العامة التي أعلنت ترشحها أو من الشخصيات التي تم ترشيحها من قبل الشعب المصري والإعلام .. علماً بأنه سيتم حذف أي شخصية تقرر عدم خوض انتخابات الرئاسة أو إضافة شخصية تقرر الترشح للمنصب في أي وقت .

ملاحظات :-
تم ترتيب القائمة وفقاً للحروف الأبجدية .
إستطلاع الرأي الخاص بمرشحي الرئاسة لا علاقة له من قريب أو بعيد بإنتخابات الرئاسة القادمة حيث أن الإختيار سيكون بواسطة صناديق الإنتخابات لمن يريده الشعب .
المدة الزمنية لهذا الإستطلاع من 19/6/2011 إلى 19/7/2011 بصفة مبدئية .. ثم يتم إعادة الإستطلاع مرة أخرى .
استطلاع رأي حول مرشحي رئاسة جمهورية مصر العربية لعام 2011
1: أحمد شفيق
2: أيمن نور
3: بثينة كامل
4: حمدين صباحي
5: عبد الله الأشعل
6: عبد المنعم أبو الفتوح
7: عمر سليمان
8: عمرو موسى
9: كمال الجنزوري
10: مجدى أحمد حسين
11: مجدي حتاتة
12: محمد البرادعي
13: محمد سليم العوا
14: مرتضى منصور
15: هشام البسطويسي
 
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

10 التعليقات:

  1. انا مش هرشح شفيق ولا مرتضى منصور علشان خلاص انا فى مكانى موجود مش هرشح غير اللى يحقق مطالبى وهكون دايما رقيب بعد الله عليه

    ردحذف
  2. انا من مؤيدين عمروموسى

    ردحذف
  3. انا من اشد المعجبين بعمرو موسى لكن فى السنوات الخمس الاخيرة دور الجامعة كان متدهور لادور اساسا لها الى الان احداث غزة والعراق وتقسيم السودان وخلاص بقه كبر عمرو موسيى انا ارشح البرادعى رئيسا لجمهورية مصر العربية انا بحب عمرو موسي واحترمه ولكن ارشح البرادعى

    ردحذف
  4. فى رأى أنا الخلص أن أصلح واحد فى الفترة القادمة لنقل مصر من حالة عدم الإستقرار النفسى والإنسانى والسياسى والإقتصادى والأمنى فى الداخل وترتيب الأوراق فى الخارج لابد من تواجد شخصية لها ثقل ومعرفة بكيفية التعامل مع الخارج بما يخدم الداخل والسيطرة على الوضع داخلياً بشيئ من الحكمة والقرارات الحازمة والفعالة والصادمة للحارج لإعادة مصر للريادة الفعلية عملياً وفى رأى الشخصى أصلح واحد للمرحلة دى يكون الدكتور البردعى

    ردحذف
  5. انا اؤيد البرادعى علشان زى مقال وليد توفيق المرحلة اللى جاية محتاجة واحد يكون عاوز يخدم شعب مصر لانه فعلا مخلص ليها مش مجرد منصب هو بيحلم بيه وخلاص .

    ردحذف
  6. انا ليه حرية الاختيار

    احمد شفيق رئيس لمصر رغم انف الحاقدين

    ردحذف
  7. قامت ثورتنا وخلعنا مبارك واحنا عارفين ان فلول النظام موجودين لكن احنا بنقول ان احنا موجودين ولا احمد شفيق ولا اى حرامى من هنا ورايح هيكون رئيس لمصر غير اللى هيعمل لمصر وشعب مصر قال حرية الاختيار ابقه قابلنى يا متخلف

    ردحذف
  8. انا مش عارف الصورة اللى روجها النظام السابق عن محمد البرادعى ساكنة داخل ادمغة الناس لى الناس دى مش عاوزة تفهم ان اللى كويس ومحترم كان النظام السابق يشوه صورته .. ايه الجهل والتخلف ده

    ردحذف
  9. حازم صلاح ابو اسماعيل هو افضل رئيسا لمصر

    ردحذف
  10. اهلا الايام هتسبتلنا من الجدير وعجبى احنا فى زمن العجب الملاك بيتحول لشيطان ربنا يصلح حالنا

    ردحذف

أضف تعليق