Facebook

فرحان ياخالد سعيد

 


فرحان يا خالد سعيد
مرتاح في أعلي الجنان
انا شفت صورتك شهيد
وشوفت صورتك زمان

أكيد يا ولدي الجراح
خفت خلاص وارتحت
والدم ملو العنين
لما اتمسح فتحت

يا نور في قلب الطير
في ساحة الرحمان
أجر الشهاده كبير
في صحبة العدنان
الله يجازي البعيد
فرحان يا خالد سعيد

فرحان يا خالد سعيد
مرتاح في أعلي الجنان
انا شفت صورتك شهيد
وشوفت صورتك زمان


يا ابني منيش قادر
احبس دموع بتسيل
ولوني من غيرها
ازاي ههج للسيل

وتتملي الوديان
ويظهر الايمان
والظلم ليل ويفوت
انا شفت صورتك زمان
ولو يعود اللي كان
اختار يا ولدي الموت

وصحصح الاوطان
حركت قلب جبان
وقتلت فينا السكوت
قربت حلم بعيد
فرحان يا خالد سعيد

فرحان يا خالد سعيد
مرتاح في أعلي الجنان
انا شفت صورتك شهيد
وشوفت صورتك زمان


يا ابني متقلقشي
اهلك في عين بلدك
بلدك متزعلشي
ده انت في حمي ربك

شهدا كتير وياك
حلفو يكونو معاك
الله علي الاصحاب
كان نفسي ابئا هناك
علي بابها بستناك
وافتح بإيدي الباب
تدخل علي الجنه
الثوره مش منه
تمن الكرامه شباب
ونبني فجر جديد
فرحان يا خالد سعيد


فرحان يا خالد سعيد
مرتاح في أعلي الجنان
انا شفت صورتك شهيد
وشوفت صورتك زمان


انا نفسي اقول كلمه
يا ابني لوجه الله
رغم السعاده اليوم
خايف من اللي وراه
لما الغضب بيطيح
بيدور التجريح
ويموت الانسان

سيدنا الرسول المليح
قال في الحديث الصحيح
غضبنا مش ايمان
والخلق غضبانه
لو كنت ويانا
هتقول هدوء علشان
نفرح بيوم العيد
وياك يا خالد سعيد 


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 التعليقات:

إرسال تعليق

أضف تعليق